بنزن چیست و چه تاثیری بر سلامتی می گذارد؟

بنزن یک ترکیب آلی حلقوی آروماتیک است که کاربرد های بسیار متنوعی در صنعت دارد. مواجهه با بنزن در صنایع  نفت و پتروشیمی ، آزمایشگاه ها ،صنایع پلاستیک ، صنایعی که به نوعی با حلال ها سر و کار دارند و …. دیده می شود. سوخت اتومبیل (بنزین )نیز دارای آلودگی بنزن است که البته میزان بنزن موجود در سوخت اتومبیل در گذشته که بنزین توسط پتروشیمی ها تولید میشده بیشتر بوده و اکنون خوشبختانه کمتر است.بنزن در دود سیگار نیز وجود دارد.
اثبات شده که مواجهه با بنزن می تواند باعث ایجاد لوکمی (سرطان خون) بشود.بنابراین در معاینات دوره ای کارگرانی که در مواجهه با بنزن قراردارند باید دقت ویژه ای به فرمول شمارش خون معطوف داشت و کوچکترین تغییرات در شمارش سلول های خونی این کارگران باید جدی گرفته شود.بنزن دارای اثرات دیگری نیز بر انسان هست.

منبع:http://www.drbabai.com

  • مرکز تخصصی طب کار ایمن پژوهان پارس همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح به غیر از روزهای تعطیل و جمعه، آماده انجام معاینات بدو استخدام،معاینات صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی، معاینات دوره ای و صدور کارت سلامت رانندگان می باشد. اگر در روز مراجعه ناشتا باشید، امکان تحویل جواب در همان روز وجود دارد.
  • آدرس: کرج،جاده ملارد ،پایین تر از انبار نفت و پارک منظریه ،نبش گلستان ۳۰

جهت برقراری تماس تلفنی با مرکز پاسخ گویی مشتریان روی تصویر زیر کیلیک فرمایید.

admin
admin

مقالات بیشتر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.